بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد
سرخط خبرها

سود ایران از قرارداد ویلموتس با تیم مراکشی!| عملیـات نجـات از کازابلانـکا

  • کد خبر: ۸۷۸۶۸
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
سود ایران از قرارداد ویلموتس با تیم مراکشی!| عملیـات نجـات از کازابلانـکا
قرارداد ویلموتس با باشگاه مراکشی دست‌کم ۲ ونیم میلیون یورور به نفع ایران می‌شود.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ داستان قرارداد کابوس‌وار مارک ویلموتس با تیم ملی ایران، احتمالا به آخرین روز‌های خودش نزدیک می‌شود. حضور سرمربی بلژیکی که هم از نظر فنی و هم از نظر مالی با شکست مطلق برای کشورمان همراه بود، زمانی بدتر شد که این مربی قرارداد جدیدش را با باشگاه مراکشی امضا کرد.

این مربی در ایران دستمزد سالانه ۲‌میلیون‌و‌۲۰۰‌هزار‌یورویی می‌گرفت، درحالی‌که حالا با دستمزد سالانه کمتر از ۵۰۰ هزار یورو سرمربی راجا‌کازابلانکا شده است. توجه داشته باشید مربی ملی کلا یک‌ماه در سال کار دارد، اما مربی باشگاهی هر روز باید تمرین بدهد و هر هفته تیمش را هدایت کند. با‌این‌حال خبری دیروز در خبرگزاری‌ها دست‌به‌دست شد مبنی‌بر اینکه حکم نهایی CAS بعد از ماه‌ها سرانجام این‌بار صادر خواهد شد و اتفاقی که مدیران فوتبال کشورمان انتظارش را می‌کشیدند، بالاخره محقق خواهد شد.

شاهکار بزرگ مهدی تاج

«بند فسخ» قرارداد ویلموتس با تیم ملی ایران هم یکی از مسائلی بود که در آن مقطع سر‌و‌صدای زیادی به پا کرد و البته که مهدی تاج همیشه از آن به‌عنوان یک شاهکار نام برد. فدراسیون فوتبال ایران تأیید کرد که فسخ قرارداد چه از طرف ویلموتس صورت بگیرد و چه از طرف فدراسیون، ایران باید مبلغ ۳ ماه از قرارداد ویلموتس را به‌عنوان غرامت پرداخت کند. با احتساب قرارداد ویلموتس (ماهانه ۱۸۳‌هزار یورو) فدراسیون در صورت فسخ قرارداد سرمربی بلژیکی، باید نزدیک به ۵۵۰‌هزار یورو (۳ ماه از قرارداد) را به ویلموتس می‌داده است.

هرچند این بند از قرارداد با ویلموتس هم به خودی خود و با شکایت این مرد بلژیکی به فیفا روی هوا رفت، چرا‌که ویلموتس علاوه‌بر دریافت ۲‌میلیون یورو پیش از بازی با عراق و بحرین، خواهان دریافت باقی‌مانده قراردادش (۶‌میلیون یورو) شد؛ تا‌جایی‌که کار به دادگاه عالی ورزش کشیده شد. همه این موارد گفته شد تا این پرونده بزرگ مالی که یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های فدراسیون فوتبال ایران را رقم زد، با قرارداد جدید مارک ویلموتس با باشگاه راجا‌کازابلانکا مقایسه شود. طبق اعلام رسانه‌های بلژیکی و مراکشی، ویلموتس در این باشگاه ماهانه به‌صورت ناخالص ۴۰‌هزار یورو دریافت می‌کند که قرارداد او را سالانه به ۴۸۰‌هزار یورو می‌رساند. این مبلغ حدود یک‌چهارم قرارداد سالانه ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران است.

کازابلانکا، ناجی فوتبال ایران

حضور مارک ویلموتس در تیم راجا‌کازابلانکا مراکش روزنه امیدی برای ایران بود که باعث شود مبلغ قرارداد جدیدش از غرامت ایران کم شود، اما ویلموتس تنها با سالانه ۴۲۰‌هزار یورو به این تیم پیوست تا ثابت شود که این قرارداد سنگین چه کلاه بزرگی بر سر فوتبال ایران بود. قرارداد ویلموتس با تیم ملی ایران سالانه حدود ۲‌میلیون‌و ۲۰۰‌هزار یورو برای فدراسیون فوتبال ایران آب می‌خورد و در صورت صعود ایران به جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر، تا پایان این رقابت‌ها اعتبار داشت.

این یعنی ویلموتس در ایران ماهانه نزدیک به ۱۸۳‌هزار یورو درآمد داشت و نکته عجیب اینجاست که فدراسیون فوتبال پیش از بازی تیم ملی ایران با عراق و بحرین در مرحله مقدماتی انتخابی جام‌جهانی، مبلغ یک سال ویلموتس را (تن‌ها بعد از گذشت چند ماه) به حساب او واریز کرد!

فوتبال ایران در آستانه فرار از یک دردسر بزرگ

طبق اعلام برخی منابع آگاه، حکم سرمربی سابق تیم ملی در دادگاه CAS شکسته شده است. به نظر می‌رسد حکم ۶.۲‌میلیون‌دلاری مارک ویلموتس به ۲.۵ میلیون یورو تقلیل پیدا کرده است. وقتی مارک ویلموتس بعد از ماه‌ها بیکاری حاضر شد با دستمزدی پایین (حدود ۸۰۰‌هزار دلار) هدایت راجا‌کازابلانکای مراکش را قبول کند، این‌طور تصور می‌شد که احتمالا رأی دادگاه CAS صادر شده، اما هنوز این حکم ابلاغ نشده است.

در‌این‌بین برخی منابع آگاه از ایران مدعی هستند حکم ۶.۲ میلیون‌یورویی ویلموتس در فیفا به ۲.۵‌میلیون یورو در دادگاه CAS کاهش پیدا کرده است، خبری که اگر صحت داشته باشد، می‌تواند فوتبال ایران را از دردسری بزرگ نجات بدهد. طبق قوانین فیفا، چون ویلموتس با فد‌راسیون فوتبال ایران قرارداد سه‌ساله امضا کرده و پولش را سر موعد دریافت نکرده بود، باید کل پول سه سالش را می‌گرفت و به‌همین‌دلیل هم ایران محکوم به پرداخت ۶.۲‌میلیون‌یورو به او شد.

با‌این‌حال احکام دادگاه CAS طبق قوانین کشور سوئیس اجرا می‌شود و در آن مجازات باید با جرم متناسب باشد. در‌مورد ویلموتس استنباط این دادگاه این است فردی که کمتر از یک‌سال در یک کشور کار کرده است، حقش نیست کل پولش را بگیرد و به‌همین‌دلیل فدراسیون فوتبال ایران محکوم به پرداخت ۲.۵‌میلیون یورو شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->